-Lång väntan!-

Ringde till bostadsbyrån imorse. Självklart fick man sitta i telefon kö i en hel evighet, HATAR det! Men å andra sidan är det värt de om jag nu vill ha lägenheten. Hon jag pratade med undrade om jag hade fast jobb och det har jag ju tyvärr inte:( men jag har ju jobb så att jag klarar mig gott och väl! Men hon sa att hon inte kunde lova nått. Sen fråga hon om jag hade några betalnings anmärkningar och det har jag inte, och det tyckte hon va väldigt bra. Så jag får en bekräftelse i början på nästa vecka om jag får lägenheten eller inte. Så nu ska man behöva sitta här och vänta! Blir sån lång väntan, Känns som jag redan har väntat i en vecka. Men jag har en känsla att detta kommer att gå bra:)
Blir väldigt tråkigt om det inte går bra nu när man har ställt in sig på att flytta. jag längtar verkligen till att flytta!


Så nu får jag hålla tummarna för att jag får den!!!


///ha de gött så länge

-Påsk Afton-

Ja det blir en lugn Påsk Afton för min del. Har jobbat idag och ska jobba imån tills på måndag. Hade väl en liten fundering på att dra ut en sväng men ja hade verkligen ingen lust att hitta på nått. Har varit dålig nästan hela veckan så de hade varit lite dumt att festa idag. Så jag ska väl gå och lägga mig snart så jag är pigg och glad imån. Haha de kommer inte dom andra vara i alla fall:)
men de känns faktiskt rätt gött att vara nykter hela helgen:) va ett tag sen nu haha.


Men glad påsk på er alla:)
och hejj då!






-Bästa dagen på länge:)-

Idag har jag och Älsklingen varit och kollat på två lägenheter i Ytterby. Den ena va inget att ha men den andra bestämde vi oss för att ta:) Står etta i kön. tyckte verkligen att den va fin. Härligt med golv värme i badrummet. Har tvättmaskin & torktumlare med. Fina tapeter så det är inte nått som behövs göras direkt. Så nu ska jag och älsklingen flytta ihop på riktigt:) Flyttar redan den 1 Maj. Så det är inte jätte länge kvar:)
Tror att detta kommer bli jätte bra älskling!


Sen åkte vi upp till min pappa. Min faster och en av kusinerna e på besök i från Norge. Verkligen jätte roligt att träffa dom:) Hoppas att ni kommer hit till sommaren och kollar våran lägenhet:)

Här kommer lite bilder från lägenheten:)


image396
En del av köket

image392
Andra delen av köket.

image393
Hallen.

image394
En liten del av stora rummet & hallen.

image395
Väldigt liten toalett men det gör inget=)

Glömde ta kort på sov rummet men men kommer väl säkert mer bilder när vi har flyttat in:)




-Spännande!-

Mamma ringde idag igen och berättade att de hade kommit två brev till om lägenhet. En i Ytterby och en i Komarken. Så jag ringde ju direkt på den i Ytterby, för på den stog ja i köplats 1 :) Så imån ska jag och Älsklingen kolla på lägenheten. Det e såå gött för det är helkaklat badrum med golv värme, och tvättmaskin och torktumlare i lägenheten:) Fan vad härligt hoppas den e fin:)


Kommer väl med besked imån

-Tisdag-


Weiiiii mamma ringde förut och berättade att jag hade fått brev från bostadsbyrån. Och jag har kö plats 1 på en lägenhet i björkås. så jag får ringa till bostadsbyrån imån och säga att jag vill titta på den:) Hoppas verkligen att den e fin, och att jag får ta den. är lite orolig för att jag inte får det eftersom jag inte har fast jobb. men jag håller tummarna



Tog ett extra pass på jobbet igår, så jag har sovit natten på jobbet. Kom upp kl 6 imorse och va jätte trött. men det va bara till att sätta igång och jobba. Gick ut en sväng först. Och när jag stod där ute fick jag besök av en söt liten rackare hehe:)





Slutade kl 10 idag så ja gick till jabutiken å handla lite.Sen gick jag till tvättstugan och kolla om man kunde börja tvätta lite tidigare men det gick inte för sig. Tänkte gå dit å kolla om en stund igen. Kan ju vara någon som e klar tidigare hehe. Så segt att hålla på och tvätta ända till 9 man e ju aldrig klar då.



-Idag har vi 4 år tillsammans-

Ja som sagt idag har jag och min älskling varit tillsammans i 4 år:)
Och snart har vi varit förlovade i 1 år:)

Grattis till oss<3

image386

Älskar dig över allt annat! <3
Kyss på dig älskling:)

-Roligt-

Har varit nere i Kungälv idag. Har köpt ett par nya solglasögon och en ny mascara (svart i ena ändan och guld i andra). Va ju tvungen att testa för att se om det blir lika fint som det blev på reklamen heheh:) Tyckte den va jätte bra faktiskt. Och så fick jag träffa en kompis som jag inte har träffat på typ 1 år. Verkligen jätte kul att träffa dig:) Men nu får det inte gå så lång tid innan vi träffas igen!

När jag kom hem till Peter satte jag på kaffe till mig och Nina. Hon hade varit och hämtat våra saker från Mary Kay:) Och självklart va jag ju tvungen att testa det med hehe

Nu är det dags att krypa ner i sängen och titta på efterlyst med älsklingen:)

Ha de gött hejj!!!!!!

-Gött Gött Gött-

Äntligen idag klarade jag teori provet. fan va gött de känns slippa läsa den jävla boken. Hatar den. Nu ska jag verkligen konsentrera mig på att köra köra köra hehe så ja kan få kortet snart:)

Sen e jag ju rätt nyfiken på om jag får komma och titta på lägenheten med. kan inte allt bara hända samtidigt.

Nä nu ska jag lägga mig i sängen å kolla på tv me Älsklingen.

Och på fredag firar jag och älsklingen 4 år tillsammans:) weiii!!!
Love you <3

RSS 2.0